Avalansa gandurilor

ImagineDe-atata ori m-am intrebat cum ar trebui sa procedam eficient atunci cand ne loveste avalansa gandurilor.

Intrebarea vine in contextul in care mi-am dat seama de un lucru: stim cum sa prioritizam atat de multe in viata noastra, de la sarcini de serviciu pana la sarcini de echipa, dar toata indemanarea se opreste adeseori cand vine vorba despre sarcinile care se refera la propria noastra existenta. Ne luptam sa gasim solutii si sa fim cat mai „result-oriented” in atat de multe privinte si clacam tocmai cand vine randul propriilor noastre probleme. Si uite-asa apare un noian de ganduri suprapuse pe care dintr-o data nu stim cum sa le gestionam, ne gasim „descoperiti” in fata familiarului si a ceea ce nicioadata n-am fi crezut ca ne poate lua pe nepregatite.

Este ceea ce-mi place sa numesc „avalansa gandurilor”, pentru ca apare in cele mai neasteptate momente. Vreau sa spun, aparent „neasteptate”. Pentru ca ele se aduna, se coc, se cristalizeaza, pana cand izbucnesc in acelasi timp cu celelalte preocupari. Ca e un moment nepotrivit in viata noastra, asta nu le priveste pe ele. Ca suntem neindemanatici in a le adresa, nici atat nu e treaba lor. Ele vin si isi cer dreptul, vocalizeaza ceea ce s-a adunat de-a lungul vremii din cauza lipsei noastre de interes. Se cuibaresc in mintea noastra si, chiar daca incercam sa le ignoram, isi gasesc un cotlon in lumea noastra ocupata. Si atunci incepe adevaratul exercitiu de maiestrie personala.

Situatii de genul asta ma fac ca, atunci cand am ocazia sa-mi pun dorinte, una dintre ele sa fie sa am parte de rabdarea si de intelepciunea necesare pentru a face ordine printre lucrurile cu-adevarat importante din viata mea. Asta inseamna sa fiu capabila sa le recunosc si sa le gestionez corespunzator, dar mai ales sa las ceva in urma lor, adica sa le formalizez in ceva, vizibil intr-o mai mica sau mai mare masura, dar macar valoros pentru mine si cei din jur.

Lasă un răspuns

